Skocz do zawartości

Firana

Administrator
  • Ilość treści

    139
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    20

Firana wygrał w ostatnim dniu 15 Luty

Firana ma najbardziej lubianą zawartość!

O Firana

  • Ranga
    Zasłużony
  • Urodziny 1995.05.16

Profile Information

  • Miejscowośc
    Rzeszów
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

4 552 wyświetleń profilu
  1. iMTA cały czas do przodu ( ͡º ͜ʖ͡º) xD Podobnie jak roleplay.net, nie mają passy do sukcesu w tym kwartale. Z tym, że iMTA wykłada pieniądze na te próby zaistnienia, a tak naprawdę gówno z tego będzie. Ci ludzie już wprowadzają n'tą z kolei aktualizację nie dając graczowi jakiegokolwiek gamingu. Kurde, widać że skrypterzy utalentowani - robią interesujące rzeczy. Problem w tym, że to są atrakcje chwilowe. Po co robić takie gówno za takie pieniądze? Uczyłem się w liceum plastycznym, a tam mówiono mi w pierwszej minucie zajęć podstawową zasadę tworzenia - od ogółu do szczegółu. iMTA chce przekonać do gry Role Play na swoim podwórku udostępniając jedynie wątpliwie atrakcyjny wybór akcesoriów dla wyglądu postaci. Im się wydaje, że jak zrobią Deep Web to nagle znajdą się gracze żeby z niego skorzystać. Po co, skoro na tym serwerze nie ma kompletnie co robić?! Uzależnili się całkowicie od osób kierujących grupami zapominając, że im też się odechciało już dawno robić czegokolwiek. Kiedyś z głównym właścicielem Centrum-RP (obecnie times - roleplay.net) twierdziliśmy, że sukces odniesie twórca, który wejdzie na serwer jako zwykły gracz i spróbuje bez frustracji spędzić trochę czasu na zbudowanym przez siebie serwerze, i wyciągnie przy tym odpowiednie wnioski. Czytajcie od czasu do czasu. Pozdrawiam, Firana
  2. Wystarczy zrobić skrypt który będzie id ciebie wymagał zakupu firmy, a przed zakupem zrealizowania warunków. Firma musi ponosić cyklicznie opłaty. Jeżeli firma upada to upada automatycznie - proste.
  3. Serwer pomocniczy zawsze spoko. Fajnie gdyby były pełnowartościowe narzędzia do podstawowej rozgrywki RP na stworzonym przez siebie worldzie. Kiedyś o tym mówiłem gotodarkowi. Za konto premium na twoim worldzie mogą grać tylko wybrani, tylko ty możesz im ustalać skiny, broń, respawn i pojazdy, tworzyć obiekty. Można dzięki temu odegrać samemu fajne scenariusze, bez uciążliwej administracji. Od, taki pomysł ode mnie. Aha, to niesie za sobą plusy dla was - inni będą prowadzili rozgrywkę za was, dzięki czemu ludzi będzie więcej.
  4. Ja od zawsze zwracam ludziom uwagę na to, że uczestniczenie administracji w grze to efekt braku kompetencji i chęci rozwoju twórców. W szanującej się grze multiplayer nie ma żadnych administratorów. Roleplay powinien dążyć właśnie do automatyzacji która się chwalił Pan Bartek Misiak. Pomysł miał dobry, szkoda że poszedł w złym kierunku. Absurdem jest, że obecnie żeby dostać biznes trzeba podać na niego aplikacje do administracji, a nawet nie musisz mieć pieniędzy - prawdopodobnie ci to zaakceptują. Ba, zdarzają się sytuacje kiedy pieniądze masz, ale gracze już osiągnęli limit na tworzenie nowych biznesów. Później twój biznes nieaktywny dalej musi sprawdzać jakiś administrator zachodząc w głowę - usunąć, czy nie usunąć, o to jest pytanie. To jest bzdura
  5. Firana

    Luźne, Medium, Hard Roleplay

    Mam pomysł jak ci to wytłumaczyć. RP to film odgrywany przez dobrych aktorów(graczy), w którym jest porządna scenografia (skrypt) i miejsce akcji. Może to być film sensacyjny (jak kiedyś c-rp), lub jakieś wolne kino Norweskie (jak devgaming). Każdy ma ochotę pooglądać jak w tym filmie wszystko pięknie się przedstawia i nie istotne jakimi metodami został nagrany. Są też słabe aktorzyny, które za nic nie potrafią wyobrazić sobie jaka jego postać jest. Właściwie się nad tym nie zastanawiają. Scenografia w ich filmie to dno - warsztat samochodowy jest wielki jak hangar dla samolotów, a postacie przedstawione cały czas klepią karoserię tak, jakby w rzeczywistości mechanik naprawiał zderzak po wypadku. Na ten film nikt nie pójdzie, bo nic ciekawego tam nie zobaczy Serwery RPG i CopsAndRobbers też są fajne, to nie wstyd robić taki serwer.
  6. Faktycznie, na CloudMTA było w ekipie dużo niepotrzebnych osób.
  7. Firana

    Luźne, Medium, Hard Roleplay

    Na lsce są równi i równiejsi - ci co zapłacą mają obiekty w budynku, przerobią interior w jakieś wielkie akwarium, a później sprzedają w grze za duże pieniądze. Zresztą, tam nie trzeba miec pracy żeby dostawać wysoką wypłatę. Od nikogo niczego się nie oczekuje. Gangsterzy mają takie życie na krawędzi z łamaniem prawa, że idą sprzedawać narkotyki w powietrze na cornerze. W biznesach stoją boty, i nie miałbym nic przeciwko temu gdyby chociaż właściciel tej firmy musiał się o cokolwiek postarać, a tu tak naprawdę nie musi nic robić. W administracji są same mrożonki - ludzie którzy nie chcą w ogóle grać utrzymują serwer w formie warzywa. Na net4game nigdy nie było fajnie. To tam narodził się tzw "bentrum". Interesująco było do h-rp.co. wcześniej h-rp.pl było dobra marką role play. Obecnie nie ma tam żadnego RP. Jeżeli chodzi ci o to z tym podziałem, że jakiś serwer kwalifikuje się do bycia RP poprzez posiadanie komendy /me i /do to muszę ci powiedzieć, że te komendy są nawet na Skype'ie. Skype z całą pewnością nie jest serwerem role play.
  8. Firana

    Luźne, Medium, Hard Roleplay

    Zasady Role Play są jedne, można jedynie utworzyć serwer łudząco podobny do Role Play i najlepiej w takim przypadku nazwać go RPG, albo CopsAndRobbers. W przypadku utrudnień jakie napotykamy kiedy chcemy robić na #devGaming coś bardziej sensacyjnego i atrakcyjnego to nie poziom Role Play, a jedynie jedna z form zachowania charakteru rozgrywki jaki sobie administracja tam ukształtowała. Taki mają po prostu na to sposób, innego nie próbowali. W administracji #roleplaytimes wiele razy rozmawialiśmy sobie o metodach jakie można by było wprowadzić, aby poziom rozgrywki został zachowany i wierzymy, że istnieje wiele rozwiązań, aby rozgrywka była Role Play, ale bez potrzeby niezdrowego wiązania użytkownikom rąk jakimiś forumokratycznymi formami dostępu do rozgrywki.
  9. Niewykorzystane możliwości i problem przyszłości Role Play na skryptach budowanych na platformie Multi Theft Auto stale się umacnia. Nikt nie zarzuci mi kłamstwa, jeżeli wskażę, że głównym narratorem tego zjawiska jest devGaming ze swoim głośnym sukcesem o jakim słychać było w całej społeczności kilka lat temu. Ten nudny, pozbawiony głośnych skandali serwis budujący rozgrywkę w San Fierro okazał się być stabilnym miejscem rozgrywki dla setek graczy migrujących z upadającego Community Role Play (autorstwa Mario). Dzisiaj natomiast po kilku latach marazmu, widząc nowe twory czas na podsumowanie, refleksje, i to co wszyscy lubią najbardziej - plotki. Powstają nowe serwery Role Play na platformie MTA, to już wiadomo od dawna. Twórcy obiecują bardzo wiele, a my z chęcią ocenimy ich możliwości, podsumujemy wkład i pomożemy Wam podjąć najważniejszą decyzję - czy warto. My tego jeszcze nie wiemy, za to wiemy wiele innych rzeczy. Przede wszystkim głównymi bohaterami dzisiejszego artykułu zostaną iMTA (zapowiadające swój oficjalny start na 22 grudnia, tj. jutro), oraz grupa Redemption - ci natomiast zdecydowali się na kampanię mającą na celu zwiększenie zainteresowania swoim dziełem już po rozpoczęciu pracy nad skryptem. iMTA to pachnący noworodek, a tatusiem tego dzieciątka jest GiroteQ. Stabilizację wewnątrz ekipy oficjalnie zapewnia nieosobiście, natomiast niepublicznie mówi się o tym, że źródłem finansowania projektu jest on właśnie. W zakładce informującej o zadaniach zespołu iMTA można dowiedzieć się o wielu konkretnych rzeczach. Mi osobiście najbardziej uwagę przykuła osobna kategoria dla developerów odseparowanych od najważniejszych administratorów. Usłyszałem niepotwierdzone doniesienie, że developerzy dogadali się z właścicielem w kwestii wynagrodzenia za wykonywaną na rzecz iMTA pracę. Idąc dalej, a że jestem grafikiem to musiałem o tym wspomnieć, iMTA pachnie bobaskiem, ale ten bobasek jest paskudny. To najbrzydsze dziecko jakie ostatnio widziałem na oczy. Role Play dla tych osób jest bardzo ważny, natomiast obiektywnie oceniając ten serwer trzeba zwrócić uwagę na to, że mamy do czynienia z barbarzyńcami estetyki. Problem ten wydaje się być nieistotny, kiedy zaczniemy wertować pomiędzy stronami zapowiedzi dotyczących skryptu rozgrywki. Z początku mocno wątpiłem w faktyczny wkład zespołu developerów, skoro na pierwszy ogień pochwalili się zawieszeniem pojazdów, kiedy to handling w Multi Theft Auto można ustawić pod siebie w bardzo prosty sposób, tak reszta przedstawionych głównych "niespodzianek" razem wygląda całkiem atrakcyjnie. Nie znajdziemy natomiast - w dotychczasowych informacjach - niczego nowego, niczego co zajmie gracza na dłużej niż chwilowe zainteresowanie. Ocena ogólna do tej pory nie jest przekonująca, choć projekt zgromadził rzeszę użytkowników na swoim forum i przykuł mocno naszą uwagę. Trzeba zwrócić uwagę na perełki w tym wszystkim. Serwer upodabnia się stylem zarządzania do devGaming sprzed kilku lat i należy zwrócić uwagę, że nie skrypt odgrywa w tej chwili ważną rolę na tym serwerze, a obsadzeni liderzy. Swoim uznaniem i dobrą renomą Borsuk i WujekBenny umacniają iMTA w bardzo niekompromisowy sposób. Obawiam się jednak, że jeżeli ci dwaj panowie nie zostaną zadowoleni pociągną za sobą wiele osób. Warto się uniezależnić. Redemption jest raczkującym dziełem Rubika, znanego głównie ze współpracy z Kubasem nad CloudMTA. Do tej pory wkład Rubika w tworzone projekty nie był zbyt wielki, najczęściej ta współpraca polegała na tłumaczeniu Kubasa przed resztą zespołu i rozmowy o tym czego i dlaczego Kubas do tej pory nie zrobił. Dzisiaj Rubik przedstawiany jest jako twórca również od strony technicznej, natomiast na swoich kanałach do komunikacji społecznościowej z fanami Redemption podzielił się kilkoma zdjęciami z HUDa (nie wiadomo czy działającego). Z tego względu, że niewiele jeszcze wiadomo o projekcie, tak o przeszłości twórców coś tam wiem, więc się podzielę. Drogi pomiędzy Kubasem, a Rubikiem rozeszły się w atmosferze skandalu po tym, jak chociażby Rubik bez wiedzy swojego programisty podzielił się skryptem z osobą trzecią. Rok po tym zdarzeniu Kubas oficjalnie zapowiedział, że wystartuje z serwerem Role Play na rage.mp (fanowski multiplayer do GTA V) - lsvrp.pl działało i osiągało z początku dobre wyniki, choć skrypt nie zawierał właściwie niczego ciekawego. Ot... jedyny serwer Role Play na GTA V z możliwością gry w znacznie więcej niż 30 osób. Poniżej zamieszczam opublikowaną w internecie, sławną rozmowę pomiędzy ekipą CloudMTA. div.shorterquote { background-color: transparent; width: 100%; height: 400px; overflow: auto; } Redemption może się natomiast chwalić dosyć żelaznym elektoratem, ponieważ dostrzegam wokół Rubika dziesiątki tych samych nicków od wielu lat. Szkoda tylko, że do tej pory niczego nie dostali - relacja nie do końca zdrowa, choć w pewnym stopniu można jej pozazdrościć. Ekipa składa się z wyłącznie sympatycznych osób, dlatego trzymam kciuki za ich sukces. _______________________________________________________________________________________ Komu (i czy w tej chwili w ogóle komuś) da się zastąpić obecną pozycję devGaming? Piszcie co wiecie i komentujcie. Zapraszamy również do wspierania nas za pośrednictwem usługi Premium Content, dzięki czemu będziecie mogli sugerować nam tematy, a także otrzymywać do nich przedpremierowy dostęp.
  10. Firana

    Foxy-Roleplay

    Popełniacie błąd jeśli chcecie słuchać gracza. Kiedy jakiś producent robi grę nie robi każdej rzeczy pytając o nią ludzi, bo ludzie gdyby mieli dobre pomysły i wiedzę sami zrobiliby grę. Po to rozwija się skrypt, aby gracz był czymś zajęty. Jeżeli gracz w jedną grę cały czas, to w pewnym momencie Ci się ona znudzi. Możesz się ze mną nie zgodzić, ale mówię Ci to na przyszłość. Przypomnisz sobie moje słowa kiedy liczba graczy będzie spadać, choć niegrzecznie przepowiem Ci, że z początku nie będzie za wielka. Robicie coś, czego się nie robi promując produkt - uderzacie do wąskiej liczby odbiorców. Zbyt wąskiej. Jeżeli chcesz mieć zainteresowanie ludzi musisz zaspokoić każdego w choć niewielkim obszarze jego zainteresowań.
  11. Firana

    Foxy-Roleplay

    Nie żeby starsza wersja była jakaś zła i wcale nie chcę Was na nowszą namawiać, natomiast większość dużych serwerów korzysta z DL i nikt się na tą wersję nie skarży.
  12. Firana

    Foxy-Roleplay

    Podoba mi się, że rejestracja jest przyspieszona poprzez łączenie konta Steam. Natomiast niepotrzebnie trzeba po tym weryfikować maila, skoro już użyłem konta steam do rejestracji. Faktycznie udostępnienie podglądu forum osobom niezarejestrowanym być powinno, bo jeżeli ktoś chciałby sprawdzić czy warto u Was zagrać mógłby się poczuć tak jakbyście wyciągali na siłę od niego dane. Na jakiej wersji sampa postawicie serwer?
  13. Firana

    RolePlay POLSKA

    Sugeruję przemyślenie reklamy/opisu serwera i tego co powinno się w niej znaleźć według Was. Dokładnie się nad tym zastanówcie, ponieważ z treści nie wynika nic co chcecie zaoferować graczowi, oprócz oczywiście serwera. Wysoki poziom Role Play - każdy zna inny wysoki poziom, a właściwie znam osoby które mogłyby dać sobie rękę uciąć, że właśnie na Mruczniku, czy net4game ten poziom jest najwyższy, bo... bo ludzi jest najwięcej. Powinniście napisać co jest dla Was ważne w Role Play'u i czego Wam brakuje obecnie. Nauka graczy to najgorsze co można robić. Człowiek wchodzi do gry żeby się bawić, a nie uczyć. Lepiej jest się uczyć bawiąc się, a najlepiej uczyć kogoś w taki sposób, aby on nie miał o tym pojęcia, a przynajmniej żeby nie czuł się, że ktoś prowadzi go na siłę za rączkę, a on ma przez to ograniczoną swobodę. Poradniki czyta mały procent nowych graczy. Szybciej zrozumieją Role Play w grze niż wejdą na forum żeby po pracy, czy szkole wertować nową wiedzę bezużyteczną w internecie. Poradniki ludzie robią po to żeby dostać lajki na forum i głupie komentarze typu "super", "najlepszy poradnik", "pomocny, pozdro", "propsuje" (podobnie zresztą jak z aplikacjami na firmy i organizacje przestępcze). No i polecam zmienić styl forum na jakiś w bardziej atrakcyjnej kolorystyce. No i przestrzegam przed MyBB - jest daleko za (yyy... plemionami).
  14. Firana

    Husaria Role Play

    To jest zmiana niemożliwa do zrealizowania od strony serwera, a jedynie - ewentualnie - od strony klienta, poprzez odpowiednią modyfikację. Problem w tym, że nie ma podstawy w tej grze do tworzenia środków do komunikacji, a więc moder miałby zbyt wielkie wyzwanie jak na tak starą grę. Nazwa wbrew pozorom jest ważna. Dlaczego serwer nazywa się husaria, skoro nie ma nic z nią wspólnego?
  15. Firana

    LS-STORIES.PL

    Takie zmiany należy wprowadzać w taki sposób, żeby każdy z jednego źródła mógł się dowiedzieć na czym polegają. Jak najprostszy opis wyjaśniający. Żeby zrezygnować ze starych rozwiązań trzeba zrozumieć rozwiązania które ma się w zamiarze wprowadzić.
×